Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Complex conjunctives and their impact on cohesion and coherence in upper-secondary students' semi-formal essays
Kloučková, Julie ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Nádraská, Zuzana (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza prostředků textové návaznosti (PTN) a jejich využití v anglicky psaných semi-formálních esejích studentů vyššího gymnázia. Práce se zaměřuje na písemné projevy dvou skupin studentů úrovně B1 a B2 Společného evropského referenčího rámce pro jazyky, zjišťuje rozdíly v používání těchto textových prostředků, zkoumá jejich dopad na kohezi a koherenci a také porozumnění studentů těmto konceptům. Dohromady je zanalyzováno 40 kompozic na úrovni B1 a B2 za použití korpusového nástroje, jehož vznik byl inspirován soustavou Hallidaye a Hasanové. Za účelem zjištění potenciální frekvence a typů daných PTN proběhnou analýzy kapitol zaměřených na psaný projev tří anglických učebnic z hlediska Hypotéza naučení a Modelu zpracování učení. Kvalitativní i kvantitativní analýzy prokázaly, že studenti úrovně B2 využívají více PTN než studenti úrovně B1, rozdíl ve využití ale není značný. Data mimo jiné ukázala, že obě skupiny upřednostňují počáteční pozici ve větě před jinými větnými pozicemi. Bylo také poukázáno na to, že aditivní PTN jsou využívány více než adversativní textové prostředky. Mimoto rozbory zjistily zajímavé závěry například v oblasti PTN využívaných na začátku či v rámci odstavců. Výzkum naznačuje, že PTN jsou ve formálním a semiformálním psaném textu nepostradatelné...
Středoškolští studenti a výběr vysoké školy v rodinách bez vysokoškolského vzdělání
Sabolová, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Středoškolští studenti a výběr vysoké školy v rodinách bez vysokoškolského vzdělání pojedná o problematice volby vysoké školy z pohledu studenta a jeho rodiče. Cílem této práce je zmapovat, jaké faktory ovlivňují středoškolského studenta pokračovat ve studiu na vysoké škole a zjistit, co vede jejich rodiče k tomu, aby potomka podpořili v dalším studiu. Specificky se zaměřuji na rodiny, kde rodiče sami vysokoškolské vzdělání nemají. Teoretická část práce seznámí čtenáře se základními pojmy týkající se volby vysoké školy, volby povolání, školního a rodinného prostředním, které jedince ovlivňují. Dále se v teoretické části bakalářské práce zaměřuji na etapy psychického vývoje člověka, konkrétně období dospívání a vynořující se dospělosti. V empirické části představím kvalitativní výzkum. Ke sběru dat budou využity polostrukturované rozhovory a Data budou kvalitativně zpracována prostřednictvím otevřeného kódování (zakotvená teorie - grounded theory). Zkoumaný vzorek bude činit 6 respondentů: 3 studenty 3. ročníku všeobecného gymnázia a střední odborné školy a 3 jejich rodiče, kteří mají střední vzdělání zakončené maturitou. Bude sledováno, zda mají studenti zájem pokračovat ve studiu na vysoké škole a jakou podporu jim v tomto rozhodnutí nabízí rodiče. Dále budu zkoumat, zda...
Varianta testu Force Concept Inventory s různými reprezentacemi
Paclt, Jan ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
V rámci bakalářské práce byl přeložen do češtiny test Representational variant of the force concept inventory (R-FCI), který slouží k diagnostikování prekoncepcí o síle a pohybu u žáků středních škol. Dále byl prostřednictvím tohoto testu proveden průzkum v několika třídách na českých středních školách a v prvním ročníku oboru fyziky se zaměřením na vzdělávání na MFF UK. Test byl zadán před započetím výuky dynamiky a po jejím ukončení. Výsledky průzkumu byly zpracovány a využity k diskuzi žákovských miskoncepcí a úspěšnosti jejich potlačení při školní výuce. Práce je rozdělena do tří částí. V první části je představen test R-FCI a způsob zpracování výsledků průzkumu. Ve druhé části jsou uvedeny a interpretovány výsledky jednotlivých skupin studentů, kterým byl test zadán. Ve třetí části je dále uvedena diskuze nejčastějších přetrvávajících žákovských miskoncepcí a úspěšnosti jejich identifikace pomocí testu R-FCI a porovnání výsledků průzkumu s výsledky průzkumu provedeného P. Nieminenem, A. Savinainenem a J. Viirim roku 2010.
Sestavení a ověření teambuildingového programu pro středoškolské studenty
Ornstová, Kateřina ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Sestavení a ověření teambuildingového programu pro středoškolské studenty Cíle: Hlavním cílem je sestavit a ověřit teambuildingový program pro zlepšení atmosféry a komunikace ve vybrané třídě střední školy. Metody: V práci byly použity rozličné metody. Pro zjišťování atmosféry ve třídě byl použit dotazník. Pro zmapování vztahů bylo použito sociometrické šetření a pro doplnění informací potřebných k sestavení teambuildingového programu byl využit rozhovor. Výsledky: Program ve stávající vytvořené podobě byl hodnocen pozitivně, měl efekt na zlepšení komunikace, stmelení týmu atd. Pro další konání programu byly sepsány poznámky ohledně vylepšení jednotlivých bodů, které by mohly vést k ještě lepším výsledkům. Klíčová slova: spolupráce, kolektiv, sociometrie, dotazník, rozhovor, středoškolští studenti.
Mluva mladší generace obyvatel Frýdku-Místku
Janáková, Bára ; Chromý, Jan (vedoucí práce) ; Dittmann, Robert (oponent)
V práci jsme zjišťovali stav nářečních prostředků v mluvě středoškolských studentů ve Frýdku- Místku. Předpokládali jsme velkou míru nivelizace tradičního nářečí, proto jsme se zaměřili na jevy, o kterých víme, že jsou v mluvě města stále používané. Jedná se zčásti o jevy vyskytující se i v moravských nářečích. K výzkumu jsme použili metodu sociolingvistického rozhovoru, která je určena pro výzkum běžné mluvy. Výzkumný vzorek byl stanoven tak, aby se respondenti v sociologických faktorech lišili pouze minimálně, tudíž jsme v analýze žádný z těchto faktorů záměrně nesledovali. Ve většině zkoumaných jevů se zachovaly varianty mající interdialektickou platnost, nebo varianty vyskytující se i v jiných dialektech. Stále používaná je oblastní výslovnost hláskové skupiny -mě- jako [mje], která je však typická i pro moravské dialekty.
Vnímaná akademická účinnost u žáků středních škol
Draberová, Jana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Koncept vnímané akademické účinnosti, který rozšiřuje teorii vnímané osobní účinnosti Alberta Bandury, je významným činitelem ovlivňujícím školní úspěšnost studentů. V rámci této práce jsme se pokusili vytvořit výzkumný nástroj, který by byl schopen vnímanou akademickou účinnost měřit. V teoretické části se zaměřujeme na obecné vymezení konceptu vnímané osobní účinnosti a dále na konkrétnější charakteristiky vnímané akademické účinnosti. Část empirická se pak věnuje vývoji dotazníku, jeho psychometrickým charakteristikám a zjišťování jeho validity. Dotazník byl ověřován na výzkumném vzorku 611 studentů prvních až třetích ročníků pěti pražských gymnázií. Ze získaných závěrů vyplývá, že se jedná o reliabilní, psychometricky kvalitní výzkumný nástroj s uspokojivou validitou využitelný ve školní praxi. Výzkum rovněž odhalil zajímavé souvislosti vnímané akademické účinnosti s dalšími proměnnými, jako je pohlaví, věk či prožívání náročných školních situací studenty. Klíčová slova: vnímaná osobní účinnost, vnímaná akademická účinnost, motivace ke studiu, středoškolští studenti, diagnostika, Dotazník studijních zkušeností
Výzkum spotřebitelských zvyklostí u středoškolských studentů v oblasti elektronického nákupu
Svoboda, Martin ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Práce analyzuje spotřebitelské zvyklosti středoškolských studentů v oblasti elektronického nákupu. Odpovídá na otázky, jak často studenti tuto formu nákupu využívají, jaké výrobky či služby přes internet nakupují a v čem vidí hlavní výhody a nevýhody elektronického nákupu. Mimo to se také zabývá srovnáním těchto spotřebitelských zvyklostí mezi dívkami a chlapci, stejně jako mezi studenty prvních a čtvrtých ročníků střední školy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.